Monday, February 22, 2010

1 hari 1 jam 1minit 1 saat dan 1 detik

1 hari 1 jam 1minit 1 saat dan 1 detik

1 hari aku berdiri
memandang pada cermin diri
masih aku di sini
menafsir makna diri
yang kekadang kosong
tanpa diisi
tanpa sesiapa dapat mengerti

1 jam aku masih terus menanti
agar dapat kutemui
jawapan yang tak pasti
Ia terus meruntun dan menyeksa hati

1 minit aku terus berjanji
pada diri
pada sesiapa
yang dapat memahami akan diri
akan kekurangan diri
agar kuat untukku berdiri

Dan hanya satu saat
apa saja boleh terjadi
tanpa kita sedari...
sehingga pada satu detik aku sendiri tak mengerti
untuk apa aku melihat cermin diri ini
seandainya ia hanya sekadar melukakan hati...
esastera.com

No comments:

Siri 2: Terbit Buku Sendiri

Terbit buku sendiri tidaklah sesukar yang disangkakan. Tunggu penjelasan selanjutnya