Tuesday, November 17, 2009

Minggu-Minggu Terakhir...

Salam...sedar tak sedar cuti sekolah semakin hampir, tinggal 3 hari sahaja.Diam- tak diam juga sudah sebulan agaknya saya ditempatkan di sekolah baru...Soalan yang sering ditanya...mus posting mana? mus dah posting ke? kat mana? Tahniah kepada rakan-rakan guru bahasa Melayu yang lain...ada yang ditempatkan di sarawak, Yus- kat Kapit tetap gigih redah sungai dengan bot.. ada yang dapat di Sabah. Johor bahru..Saya.....di tempat di sebuah tempat yang tidak dijangka...jangkakan. Bak kata kerani hari tu 'suprise'. SMK Dato' Mohd Taha, Gemencheh...Kenapa???...saya bersekolah di sini..posting pun kat sini...Agak segan berdepan dengan cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya ditingkatan enam...Ada yang membahasakan diri sebagai akak...saya yang tersegan...cikgu sendiri...Bila terkenang rakan-rakan lain dapat merata-rata negeri untuk ditempatkan.rasa macam seronok jer..bukan apa...pengalaman di negeri lain tentu berbeza...tapi saya tetap gigih untuk menjadi pendidik...Bosan-bosan view blog orang lain.baca pengalaman masing-masing...Kalau setiap hari saya catatkan apa yang berlaku di sekolah...boleh buat novel...macam2...tapi masa tak mengizinkan..ini pun baharu balik dari hantar budak meraikan pasukan bola sepak negeri sembilan yang menjuarai piala Malaysia.. AZAM 2010- teringin nak jumpa penulis wanita Negeri Sembilan--yang saya selalu view blog beliau..Bagi saya, beliau seorang penulis profilik, yang lari dari penulisan wanita..Saya yang maksudkan Puan Nisah Haron..Saya baru dapat buku komsas baru untuk tingkatan empat untuk digunakan tahun depan. begitu juga untuk tingktan satu. Saya tak pasti karya beliau terpilih atau tidak..

2 comments:

jujahxo. said...

waah u dpt pOsting kt kg u sndri ye?? beshla kan. tp betullah tu. kurang sket pengalaman kan..

i pOn dpt dekat sgt sgt ngn umah. kira blkg umah jela pendek kata ha.

Anonymous said...

bukan kat kampung jer,,sekolah tempat belajar sendiri.then posting situ gak..huhu...jumpa balik cikgu2 sendiri..mus

Siri 2: Terbit Buku Sendiri

Terbit buku sendiri tidaklah sesukar yang disangkakan. Tunggu penjelasan selanjutnya