Tuesday, July 29, 2008

YUSAIMAN-ZUL-RAIZUAN- KASIHKU TERTINGGAL DI KEDAI MAKCIK LAMBAT

Selepas maghrib saya bercadang untuk keluar makan bersama teman-teman iaitu Yuszaiman, Raizuan, Zulrushlisyam, susah betul nak tulis nama dia ni, sebaik ada kat sebelah, sibuk suruh saya letakkan siapa artis paling popular di Malaysia. Harap-harap siapa yang sempat singgah bolehlah undi. Zul ni peminat siti... kalau nak tukar calon zul ni bolehlah undi...Nak bukak satu cerita masa makan tadi selepas makan...tetiba je ada seorang mak cik datang kat meja kita orang dan lambakan kerepek. masing2 pandang sesama mereka. Baru habis makan kita orang ni tak pandanglah kerepek ni. Namun apa boleh buat makcik kerepek tu dan lambak kan kerepeknya. Nak tolak, kesian,. nak beli macam takda mood je tengok kerepeknya. Orang pertama yang menuding jaring adalah Yus,...padan muka yus..Suruh zul beli..sedap je dia suruh orang lain beli. akhir cerita belilah sebungkus kerepek untuk meyedapkan hati makcik yang jual kerepek tu.. Makcik jual kerepek tu memang pandai menggunakan strategi pemasaran yang berkesan...Dan dari satu meja ke satu meja makcik tersebut berjaya menjual kerepeknya...tekniknya mudah.lambakan barangan kerepek banyak2 kat meja makan..pastu tu suruh orang beli..bagi orang yang hendak membeli terpaksalah beli.tak beli...malu pulak...kesian pun ada. HARGAI KEREPEK BUATAN MALAYSIA...

3 comments:

Anonymous said...

mesti r makcik tu dtg dkt ngn aku coz aku kn ensem..hehe.oit,bkn aku tak nk beli but aku tergamam dgn situasi yg tak prnh happen dlm my life..trus ras cian kt makcik tu smpi takleh berkata..so, nk slmtkn diri aku, trs r sruh zul beli..huhu..pndai kn makcik tu bisnes,siap guna strategi pemujukan yg berkesan shinga customer xleh excusu..tapi yg penting dlm cite ni, perasaan simpati sesama insan perlu dipasakkan dlm jiwa stp org..wassalam.

. said...

Motif u all semua adik2 kan...

Anonymous said...

xpa la..kta ni kan warga yg penyayang...ala 3.50 je..hehehe

Siri 2: Terbit Buku Sendiri

Terbit buku sendiri tidaklah sesukar yang disangkakan. Tunggu penjelasan selanjutnya